SPRAWDŹ ŚWIĄTECZNE TERMINY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
🗙

Baza wiedzy

Jak zaprojektować fotokalendarz?

Projektowanie fotokalendarza w aplikacji online jest bardzo proste.
Dla ułatwienia przedstawiamy kilka ważnych funkcji naszej aplikacji.

  1. 1. Tu dodaj zdjęcia ze swojego komputera, które chcesz wstawić do fotokalendarza.
  2. 2. Możesz także użyć zdjęć z innych Twoich projektów, które u nas wcześniej stworzyłeś.
  3. 3. Jeśli masz niewiele czasu, użyj funkcji autouzupełniania. Aplikacja sama wstawi Twoje zdjęcia na każdą stronę kalendarza. Na końcu sprawdź, czy akceptujesz taki układ.

Poniżej wyjaśniamy kilka funkcji z przybornika do edycji zdjęcia.

  1. 4. Wyczyść - tym przyciskiem usuniesz zdjęcie z pola zdjęciowego. Będziesz mógł wstawić w to miejsce inne zdjęcie.
  2. 5. Dopasuj - zdjęcie zostanie dopasowane do wielkości pola zdjęciowego - całe pole zdjęciowe zostanie wypełnione Twoim zdjęciem. Zdjęcie może zostać obcięte po bokach.
  3. 6. Przesuń w dół lub w górę. Tej opcji użyjesz, jeśli chcesz umieścić zdjęcie pod lub nad innym elementem znajdującym się w tym samym miejscu.
  4. 7. Koszem usuniesz zupełnie pole zdjęciowe, jeśli nie chcesz wstawiać w tym miejscu zdjęcia.

Poniżej prezentujemy przybornik do edycji tekstu.

  1. 8. Tu zmienisz kolor tekstu.
  2. 9. Warstwa wyżej lub niżej - przesuwa tekst nad lub pod element znajdujący się w tym samym miejscu. NP. aby tekst był na zdjęciu, a nie schowany pod.
  3. 10. Koszem usuniesz zupełnie tekst.

I jeszcze kilka ważnych funkcji:

  1. 11. Na górze ekranu jest miejsce, gdzie możesz nadać nazwę projektowi.
  2. 12. W ustawieniach konta znajdziesz bardzo ważną funkcję. Możesz tu ustawić pierwszy miesiąc swojego kalendarza lub zmienić język kalendarium.
  3. 13. Zanim złożysz zamówienie, koniecznie zobacz podgląd swojego projektu. Wydruk będzie wyglądał dokładnie tak, jak w podglądzie.

Projektowanie on-line

Jak zaprojektować fotokalendarz?

Projektowanie fotokalendarza w aplikacji online jest bardzo proste. Dla ułatwienia przedstawiamy kilka ważnych funkcji naszej aplikacji.

  1. 1. Tu dodaj zdjęcia ze swojego komputera, które chcesz wstawić do fotokalendarza.
  2. 2. Możesz także użyć zdjęć z innych Twoich projektów, które u nas wcześniej stworzyłeś.

Projektowanie kalendarza wydaje Ci się zbyt skomplikowane? Obejrzyj film instruktażowy który przeprowadzi Cię przez cały proces projektowania i pomoże krok po kroku stworzyć własny fotokalendarz.

Wymagania techniczne

Przeglądarka internetowa, zainstalowana na urządzeniu z dostępem do Internetu: Mozilla Firefox w wersji 17.1 i wyższej, Internet Explorer w wersji 9.0 i wyższej, Opera w wersji 11 i wyższej, Google Chrome w wersji 17. Włączona w przeglądarce internetowej obsługa JavaScript i plików Cookies.

Jak obsługiwać koszyk?

Koszyk Fotokalendarz24.pl jest oparty na czterech zakładkach, które umożliwiają szybkie i łatwe zarządzanie Twoimi projektami kalendarzy.

Zakładka TWÓJ KOSZYK

Tu znajdują się produkty przed zamówieniem i wszystkie informacje dotyczące zamówienia konkretnych projektów podzielone na następujące kolumny:

  1. 1. Produkty - widzisz tu nazwy wszystkich produktów, które znajdują się w twoim koszyku PRZED zamówieniem. Jeśli przy nazwie produktu jest napisane „(Kod promocyjny)”, oznacza to, że kupujesz kod zerujący cenę, a nie zamawiasz realizację projektu.
  2. 2. Nazwa projektu - nazwa, którą wpisałeś w kreatorze. Możesz ją edytować, używając ikonki w ołówkiem.
  3. 3. Nr - dotyczy numeru twojego zamówienia
  4. 4. Data dodania - określa kiedy dodałeś produkt do koszyka.
  5. 5. Liczba sztuk - określa wielkość zamówienia. Tutaj możesz zwiększyć lub zmniejszyć ilość sztuk danego projektu przed zamówieniem.
  6. 6. Kod promocyjny - tu wpisujesz kod, który obniży lub wyzeruje koszty twojego zamówienia. Kod, po wpisaniu, zatwierdź zielonym OK. Wpisany kod możesz usunąć za pomocą ikonki kosza.
  7. 7. Cena - informuje o kwocie, jaką zapłacisz za dany produkt.
  8. 8. Przesyłka - wyświetla koszt wysyłki danego produktu.
  9. 9. Dodatki - możesz wybrać dodatkowe elementy i cechy swojego produktu, np. usunięcie logo itp.
  10. 10. Łącznie - informuje o całkowitym koszcie za realizację danego projektu.
  11. 11. W ostatniej kolumnie znajdziesz kilka opcji dotyczących projektu - możesz go usunąć, podglądnąć, edytować lub powielić wybierając opcję skopiuj.

Poniżej, po lewej stronie wybierasz sposób wysyłki, po prawej podsumowanie koszyka. By zrealizować wybrane projekty, kliknij Zamów, następnie podaj adres do wysyłki oraz dokonaj płatności.

Zakładka ZAPISANE PROJEKTY

Tutaj znajdziesz projekty, które zapisałeś, a których jeszcze nie zamówiłeś. Wszystkie informacje znajdziesz w następujących kolumnach:

  1. 1. Nr - przedstawia numer zamówienia, który pomaga identyfikować wszystkie Twoje zlecenia.
  2. 2. Nazwa projektu - nazwa, jaką nadałeś swojemu projektowi w kreatorze.
  3. 3. Data dodania - data, kiedy po raz pierwszy zapisałeś dany projekt w koszyku.
  4. 4. Kolumna Produkt - informuje jakiego typu jest projekt np. zaproszenie.
  5. 5. Edycja Projektu - klikając Edytuj możesz przejść do kreatora i zmienić coś w projekcie.
  6. 6. Usuń - klikając Usuń możesz usunąć projekt ze swojego koszyka.

Zakładka HISTORIA ZAMÓWIEŃ

W Historii zamówień znajdziesz wszystkie zamówione do tej pory projekty podzielone na koszyki. Zakładka podzielona jest na następujące kolumny:

  1. 1. Nr koszyka - widzisz numery zamówionych do tej pory koszyków.
  2. 2. Data zamówienia - informuje, kiedy zamawiałeś dany koszyk zleceń.
  3. 3. Cena - przedstawia koszt wszystkich projektów w danym koszyku.
  4. 4. Cena dostawy - informuje, ile zapłaciłeś za wysyłkę produktów w danym koszyku.
  5. 5. Łącznie - pokazuje łączny koszt poniesiony podczas zamawiania danego koszyka.
  6. 6. Status - informuje na jakim etapie realizacji znajduje się twoje zamówienie.
  7. 7. Szczegóły zleceń w koszyku – przedstawia poszczególne projekty jakie zamówiłeś w danym koszyku.
  8. 8. Płatność – jeśli jeszcze nie zrealizowałeś płatności za dany koszyk, tutaj znajdziesz przycisk, który ci to umożliwi.

Najczęściej zadawane pytania

  1. 1. Jaki jest czas realizacji kalendarza? Od momentu zaksięgowania płatności czas realizacji zlecenia wynosi 24 godziny. Do tego należy doliczyć czas dostawy, zwykle to 2-3 dni, w zależności od sposobu wysyłki jaką wybierzesz.
  2. 2. Na jakim papierze wykonany jest kalendarz? Karty kalendarza drukowane są cyfrowo na papierze Xerox Colotech o gramaturze 160 g/m2. To sztywny, gładki papier o satynowym wykończeniu.
  3. 3. Czy muszę się rejestrować? Możesz projektować kalendarz bez rejestracji, ale jeśli chcesz zapisać lub zamówić projekt musisz się zarejestrować i stworzyć konto klienta. Bez obaw, rejestracja jest błyskawiczna.
  4. 4. W jaki sposób zapakowany jest kalendarz? Kalendarz umieszczony jest w opakowaniu zabezpieczającym i zapakowany w folię chroniącą go przed wilgocią.
  5. 5. Czy mój kalendarz jest już w realizacji? Aby sprawdzić status swojego zamówienia zaloguj się na swoje konto i sprawdź w zakładce Moje zamówienia, po prawej stronie znajdziesz informację o twoim zamówieniu.
  6. 6. Jak sprawdzić czy zdjęcia w kalendarzu są dobre? Program automatycznie sprawdza jakość zdjęć. Jeżeli zdjęcia są za małe pojawia się ostrzeżenie w fomie kolorowej ikony - żółty trójkąt oznacza, że zdjęcie może być za małe, czerwony zaś, iż zdjęcie jest stanowczo za małe. By uniknąć rozczarowania, zwróć uwagę, by podczas wybierania zdjęć w kalendarzu umieszczać zdjęcia których wielkość przekracza 1MB. Zalecana rozdzielczość pliku to 180 dpi.
  7. 7. Jak mogę zmienić zdjęcie na inne? Na wybrane miejsce przeciągnij zdjęcie które chcesz umieścić na kalendarzu
  8. 8. Wystąpił błąd aplikacji, co robić? Przeładuj aplikację odświeżając całą stronę za pomocą ikony 'Odśwież stronę' w przeglądarce. Jeśli błąd się nadal pojawia powiadom nas o tym opisując błąd i podając informacje o systemie oraz przeglądarce, na której się pojawia. Sugerujemy aktualizację przeglądarki internetowej do najnowszej wersji.
  9. 9. Jaki jest zalecany rozmiar i rozdzielczość zdjęć? Im lepszej jakości zdjęcie dodasz do projektu, tym lepiej. Zalecana rozdzielczość to 180 dpi. Aplikacja powiadomi cię odpowiednimi ikonami, jeśli dodasz zdjęcia średniej lub słabej jakości. Akceptowany przez aplikację format pliku to .PNG, .JPG, .JPEG, .HEIC, .HEIX, .AVIF. Rozmiar pliku nie może przekroczyć 40 MB.
  10. 10. Jak zamówić ponownie ten sam projekt? Zaloguj się do swojego Konta Użytkownika i przejdź do Historii Zamówień. Odnajdź zamówienie z danym projektem fotokalendarza i kliknij "Zamów ponownie" przy danym projekcie. Zostaniesz przekierowany do kreatora online. Po naniesieniu ewentualnych zmian w projekcie, dodaj projekt ponownie do koszyka i zamów.
  11. 11. Dlaczego kolor na monitorze różni się od koloru wydruku? Kolory na wydruku zawsze będą różnić się od tych na ekranie monitora. Wynika to z przestrzeni barwnych, jakie są wykorzystywane w obrazie cyfrowym i wydruku. Obraz cyfrowy (na monitorze) wyświetla barwy w trybie RGB, natomiast wydruk na papierze wykonywany jest w przestrzeni kolorów CMYK. RGB składa się z trzech kolorów bazowych: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Każdy piksel opisany jest przez te trzy składowe. CMYK natomiast składa się z czterech kolorów: cyjan, magenta, żółty, czarny. Wydruk to mieszanka tych czterech składowych kolorów.
  12. 12. Czy mogę usunąć logo i kod kreskowy z okładki? Na życzenie klienta, możliwe jest usunięcie logo producenta z okładki produktu, za dodatkową dopłatą (patrz: Koszyk -> Dodatki). Nie jest możliwe natomiast usunięcie kodu kreskowego. Kod kreskowy na produkcie jest niezbędny.
  13. 13. Jak długo będą przechowywane moje projekty?
    • Projekty niestanowiące odbitek fotograficznych tworzone w Edytorze i Formularzu Zamówienia:
      • Zamówione i opłacone zostają usunięte po 400 dniach od daty opłacenia koszyka,
      • Zamówione i nieopłacone zostają usunięte po 90 dniach od daty zamówienia koszyka,
      • Dodane do koszyka, ale niezamówione zostają usunięte po 90 dniach od daty ostatniego zapisu lub automatycznego zapisu projektu.
    • Projekty stanowiące odbitki fotograficzne tworzone w Edytorze i Formularzu Zamówienia:
      • Zamówione i opłacone zostają usunięte po 60 dniach od daty opłacenia koszyka,
      • Zamówione i nieopłacone zostają usunięte po 90 dniach od daty zamówienia koszyka,
      • Dodane do koszyka, ale niezamówione zostają usunięte po 90 dniach od daty ostatniego zapisu lub automatycznego zapisu projektu.